Legalisatie handtekening
U kunt uw handtekening laten legaliseren door uw gemeente. Tijdens een afspraak zet u een handtekening. Hier is een ambtenaar bij. Uw handtekening legaliseren is vaak nodig als u documenten naar het buitenland verzendt of als u iemand een volmacht geeft. U krijgt het document meteen mee bij uw bezoek aan het gemeentehuis.
Wat u moet weten
De legalisatie van uw handtekening verloopt als volgt:
- U maakt een afspraak om langs te komen in het gemeentehuis.
- U komt met het (ingevulde) document naar het gemeentehuis.
- Tijdens de afspraak zet u een handtekening. Hier is een ambtenaar bij.
- De ambtenaar vergelijkt de handtekening met die op uw identiteitsbewijs.
- De ambtenaar zet een stempel en datum op het document en ondertekent het als de handtekeningen hetzelfde zijn.
Hoelang een gelegaliseerde handtekening geldig is, verschilt per instantie.
Meenemen
- het document waarop u uw handtekening wilt zetten
- een geldig identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs)
- uw bankpas. U betaalt meteen tijdens de afspraak
Kosten
Een handtekening legaliseren kost € 10,80.