Klachtenprocedure en sollicitatiecode

Algemeen

Als gemeente Epe streven we ernaar om onze inwoners een leven lang gezond, prettig en veilig te laten wonen. Als medewerkers hebben wij een cruciale rol in het realiseren van deze gemeentelijke missie. Het is daarom belangrijk om de juiste persoon, op de juiste plek, op het juiste moment te plaatsen.

Talentvolle mensen aantrekken

Ons doel bij werving en selectie is om talentvolle mensen aan te trekken. Mensen die niet alleen beschikken over de vereiste competenties en kennis, maar zich ook vinden in onze kernwaarden: Transparant, Samen en Denken in mogelijkheden.  

Diversiteit en inclusie zijn voor ons van grote waarde. Wij geloven dat een mix van mensen met verschillende achtergronden, ervaringen en perspectieven zorgt voor creatievere oplossingen en een hechtere gemeenschap, zowel binnen de Eper samenleving als onze eigen gemeentelijke organisatie. Bij ons is iedereen welkom, ongeacht wie je bent.

Jouw sollicitatie moet in goede handen zijn

Jij steekt tijd en energie in jouw sollicitatie op onze vacature. Je moet er dan vanuit kunnen gaan dat wij zorgvuldig met jouw sollicitatie omgaan.  

Gemeente Epe volgt de sollicitatiecode van de Nederlandse Vereniging voor Personeelsbeleid (NVP). De code bevat basisregels die netjes en goed zijn om te volgen bij een sollicitatieprocedure. Zo vinden we het belangrijk dat jij op tijd bericht ontvangt, dat je weet wat je kunt verwachten, dat we zorgvuldig omgaan met jouw gegevens, dat we jou met respect behandelen en dat we iedereen een eerlijke kans bieden.

Als je niet tevreden bent over hoe er met jouw sollicitatie is omgegaan

Ben je niet tevreden over hoe jij als sollicitant bent behandeld of hoe er met jouw sollicitatie is omgegaan? Dan kun je eventueel een klacht indienen bij gemeente Epe

Ben je daarna nog niet tevreden, dan kun je eventueel een klacht indienen bij de klachtencommissie van de NVP. Dat kan door een mail te sturen naar info@nvp-hrnetwerk.nl.