Hulp bij geldzorgen

Op tijd hulp zoeken bij financiële vragen, zorgen of schulden is belangrijk. Dit geeft rust en voorkomt dat de problemen erger worden. De gemeente kan u helpen.

Wat u moet weten

Nederlandse Schuldhulproute (NSR)

Gemeente Epe heeft zich aangesloten bij de Nederlandse Schuldhulproute (NSR). Samen met deze organisatie helpen we inwoners financieel gezond te worden en te blijven. Op geldfit.nl van NSR krijgt u inzicht in uw financiële situatie door een aantal vragen te beantwoorden. De uitslag van de test geeft een persoonlijk advies met een overzicht van hulp die beschikbaar is in de gemeente. De test kunt u anoniem doen. Belt u liever, dan kunt u gratis bellen naar het telefoonnummer 0800 8115. Een medewerker denkt mee en verwijst eventueel door naar passende hulp in de buurt. 

Budgetadvies en schuldhulpverlening via Kredietbank Nederland

  • Kredietbank Nederland kan u budgetadvies geven. Zij bekijken uw inkomsten en uitgaven. Samen met u zoeken zij naar een passende manier om te zorgen dat u weer geld overhoudt aan het einde van de maand.
  • Als u schulden hebt, kan de Kredietbank Nederland u helpen door regelingen af te spreken met uw schuldeisers, zodat uw schuld niet steeds groter wordt.
  • Budgetadvies en schuldhulpverlening zijn maatwerk. Elk mens is anders en de financiële problemen verschillen per persoon. Per situatie verschilt de oplossing en daarmee ook de duur van het traject.
  • Voor meer informatie kijkt u op kredietbanknederland.nl.

Meer informatie

Ondernemers, toeslagenaffaire, formulierenteam

  • Wilt u als zelfstandig ondernemer in aanmerking komen voor advies en ondersteuning, kijk dan op Werknemers en geldzaken voor meer informatie.
  • Bent u in de problemen gekomen door de toeslagenaffaire, dan helpen wij u graag. Wij maken een afspraak met u voor een persoonlijk gesprek en bieden hulp op maat. U kunt contact opnemen met het Coördinatiepunt leefbaarheid en veiligheid van gemeente Epe. We zijn bereikbaar via het algemene telefoonnummer 14 0578. Een e-mail sturen kan ook: wmozorg@epe.nl. Vermeld uw naam en telefoonnummer en onze medewerkers nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.
  • Het formulierenteam van Koppel-Swoe helpt u graag met de administratie en het invullen van formulieren. Het team onderzoekt samen met u of u in aanmerking komt voor regelingen en voorzieningen die uw inkomen kunnen verhogen. U kunt hier ook terecht voor vragen over huurtoeslag, zorgtoeslag, kwijtscheldingen, heffingskortingen of vergoeding voor bijzondere kosten.
  • Sommige bedrijven en instanties mogen ons waarschuwen als zij zien dat klanten hun rekening niet betalen. Het gaat hier om onder andere woningverhuurders, energieleveranciers en zorgverzekeraars. Wij kiezen er dan voor om contact op te nemen met de inwoner. Hierdoor zorgen we dat de inwoner niet te lang rond blijft lopen met schulden of problemen.