Handelen in tweedehands spullen
Koopt u als ondernemer tweedehands spullen in? Dan wilt u erop vertrouwen dat deze spullen niet gestolen zijn. Daarom bent u verplicht om u aan te melden bij de gemeente als handelaar. Dat doet u via het Digitaal Opkopers Loket (DOL). Ook bent u verplicht een opkopersregister bij te houden.
Digitaal Opkopers Loket
Hoe het werkt
- Via het Digitaal Opkopers Loket (DOL) meldt u zich aan als handelaar.
- U maakt een account aan en vult uw gegevens in.
- Uw aanmelding wordt meteen verwerkt. De gemeente en de politie krijgen hier een melding van.
Wat u moet weten
- Het DOL en de gemeente Epe gaan zorgvuldig en vertrouwelijk om met uw gegevens.
- De gemeente bewaart uw gegevens. Deze zijn alleen toegankelijk voor bepaalde functionarissen van de gemeente en politie.
Digitaal Opkopers Register
Wat u moet weten
- Als handelaar bent u verplicht uw goederen te registeren in het Digitaal Opkopers Register (DOR). Dit kunt u online doen.
- Het DOR staat direct in verbinding met de database met gestolen goederen. Hierdoor kan de politie meteen reageren als een product aangeboden wordt waarvan aangifte is gedaan.
Vragen
Hebt u vragen, stuur dan een e-mail naar veiligheid@epe.nl.